Математика

03.-4.20
Порівнюємо, додаємо і віднімаємо десятки.
Усне опитування.
 Що означає додати? відняти?
 Як називаються числа при додаванні? відніманні?
Чи може сума дорівнювати одному з доданків? У якому випадку?
 Чи може різниця дорівнювати зменшуваному? У якому випадку?
 Чи може різниця дорівнювати нулю? У якому випадку?
 Чи може сума дорівнювати нулю? У якому випадку?
 Як зміниться сума, якщо один із доданків зменшиться? збільшиться?
 Як зміниться різниця, якщо зменшуване збільшиться? зменшиться?
Як пов’язані арифметичні дії додавання і віднімання?
Як дізнатися, на скільки одне число більше чи менше за інше?
 Який закон додавання ви знаєте? Сформулюйте переставний закон додавання. У якому випадку його застосовують?
Ознайомлення з порівнянням чисел, виражених у десятках
 Практичні вправи.
 1Покладіть зліва на парті 5 намистин-одиниць, справа — 3 намистини-одиниці. Порівняйте множини намистин. Де намистин більше? Яке число більше? Де намистин менше? Яке число менше?
2 Покладіть зліва на парті 5 низок-десятків,  справа — 3 низки-десятки. Порівняйте множини низок. Яке число більше? Яке число менше? Що цікавого можна помітити? Як порівнюються числа десятків?
Ознайомлення з додаванням і відніманням чисел, виражених у десятках
 Практичні вправи.
1 Покладіть зліва на парті 2 намистини-одиниці, справа — 3 намистини-одиниці. Об’єднайте їх. Що означає об’єднати? [Об’єднати — це означає додати.] Скільки всього одиниць? Складіть рівність.
2 Покладіть зліва 2 низки-десятки, справа — 3 низки-десятки. Об’єднайти їх. Скільки стало десятків? Складіть рівність.
3 Покладіть на парті 7 намистин-одиниць. Вилучіть 4 одиниці. Що означає вилучити? [Відняти.] Скільки залишилось намистин-одиниць? Складіть рівність.
4 Покладіть на парті 7 низок-десятків. Вилучіть 4 десятки. Скільки залишилося десятків? Складіть рівність.
 Підручник с.111

Зошит с.70 - 71

02.04.20
Досліджуємо лічильну  одиницю « десяток».
Усне опитування.
Яку арифметичну дію з числами треба виконати, щоб стало більше? менше?
 Чи можна при додаванні одержати те саме число? У якому випадку?
 Чи можна при відніманні одержати те саме число? У якому випадку?
Як пов’язані арифметичні дії додавання і віднімання?
Як називаються числа при додаванні? відніманні?
Як зміниться сума, якщо один із доданків збільшиться? зменшиться?
 Як зміниться різниця, якщо зменшуване збільшиться? зменшиться?
 Як зміниться різниця, якщо від’ємник збільшиться?
 Як знайти невідомий доданок? невідоме зменшуване? невідомий від’ємник?
Як дізнатися, на скільки одне число більше чи менше за інше?
Як ми міркуємо при порівнянні чисел?
 Які числа називають натуральними?
Ознайомлення з десятком як складеною лічильною одиницею



Підручник с. 110
 Скільки учнів сидять за однією партою? Два, тобто пара! Полічіть, скільки пар учнів сидять у класі? А окремо учнів більше чи менше, ніж пар учнів? [Окремо учнів більше.] Вміючи лічити до 10, ми змогли полічити учнів, яких більше за 10, згрупувавши їх парами. Таким чином, групування при лічбі є дуже корисним.
Зошит с. 68
 1 Завдання № 1. Вишеньок більше чи менше, ніж 10? Як полічити кількість вишеньок? Як їх зручно згрупувати? Полічіть трійки вишеньок. Скільки трійок вишеньок? Окремо вишеньок більше чи менше ніж трійок вишеньок? [Окремо вишеньок більше.]
2. Завдання № 1–3 із вкладки 101 виконуються учнями в парах. Після виконання завдань вчитель кладе на стіл купу (число, кратне 10) лічильних паличок і пропонує учням їх полічити. Учні пропонують згрупувати палички трійками, п’ятірками, десятками. Учитель відраховує по 10 паличок. Це — десять паличок! Зв’яжемо їх разом. Одержимо десяток паличок. Скільки окремих одиниць у десятку? Полічимо десятки паличок: 1 десяток, 2 десятки… Всього окремих паличок більше чи менше, ніж десятків паличок?
 3. Завдання № 2. Скільки окремих колосків? Зв’яжемо їх у пучок — у цьому випадку говорять «десяток колосків». Скільки окремих одиниць у десятку? Далі учні знову працюють з лічильними паличками. Вчитель пропонує полічити окремі палички — одиниці. 10 паличок зв’язуємо в пучок — десяток. 1 десяток складається з 10 одиниць! Покажіть десяток...
 4. Первинне закріплення поняття десятка. Завдання № 3. Діти лічать палички у верхньому ряді: одна, дві...; у нижньому ряді: один десяток, два десятки... Розгляньте записи, які зробив до цього малюнка учень. Прочитайте числа, записані у верхньому ряді. Як ми лічили? Ми лічили одиницями! Прочитайте числа, записані в нижньому ряді. Як ми лічили? Ми лічили десятками! Чим відрізняються ряди чисел? У верхньому ряді ми лічили одиницями, а в нижньому — десятками. Чим схожі ці ряди чисел? У кожному ряді записані числа по порядку від 1 до 4: від 1 одиниці до 4 одиниць; від 1 десятка до 4 десятків. Який висновок можна зробити? Десятками можна лічити так само, як простими одиницями!

4. Формування вмінь лічити десятками як простими одиницями.



Зошит с. 69
 Завдання № 5. Учні лічать низки: один — 1 десяток; один, два — 2 десятки; один, два, три — 3 десятки... 10 десятків. Скільки окремих намистин-одиниць в одному десятку? [10 одиниць складають 1 десяток.] Полічіть, скільки десятків. [Один, два, три... десять.] Десять десятків зв’язали у площинку — сотню! 10 десятків складають 1 сотню. Як ви гадаєте, чому це число називається «сотня»? У цьому числі сто одиниць!
 5. Формування вмінь розв’язувати задачі.
 Завдання № 6. Підкресліть у тексті ключові слова. Запишіть їх у стовпчик. Обведіть числові дані в кружок. Запишіть числові дані відповідно до ключових слів. Подумайте, як у короткому записі позначити запитання задачі. Знайдіть опорну схему задачі. Розв’яжіть задачу. 



 01.04.20
Досліджуємо властивості величин. Розвязування задач.
Підручник с. 109
 Друкований зошит с. 66 -67
1.       «Геометрична хвилинка». Зошит с. 67
2.        Розгляньте геометричні фігури. Назвіть кожну фігуру, подану у правому верхньому куті сторінки. Що вам відомо про трикутник? На малюнку справа складено пари з трикутників різного кольору. Які ще можуть бути пари за умови, що пари трикутників одного кольору, наприклад пари «червоний — синій трикутники» і «синій — червоний трикутники», вважаються одною парою? [Ще можна скласти пару із зеленого та синього трикутників.]
 2. Усне опитування.
 Які величини ви знаєте? У яких одиницях вимірюється довжина? маса? місткість? Що означає додати? Як називають числа при додаванні? Як називають результат? З якою арифметичною дією пов’язано додавання? У чому полягає взаємозв’язок арифметичних дій додавання і віднімання? Як знайти невідомий доданок? невідоме зменшуване? невідомий від’ємник?
Ознайомлення із властивістю довжини цілого відрізка як суми довжин його частин
1.       Знайдіть довжину відрізка АС, якщо АВ=5 см, ВС=3 см.
А В С
А                                                                              В                                                 С                                            
______________________________________________________________

 2. Учитель креслить на дошці відрізок, довжина якого значно більша за довжину лінійки, яку мають учні. Ставиться проблемне запитання: як за допомогою звичайної лінійки виміряти довжину поданого відрізка? Спосіб розв’язування цієї проблеми такий самий, як в попередньому завданні, але тут учні вже самостійно мають розбити поданий відрізок на частини, виміряти довжини отриманих відрізків і додати результати. Треба зазначити, що в даному випадку нас цікавить власне не результат (числове значення довжини цілого відрізка), а спосіб дії — розбиття цілого на частини та додавання величин частин для знаходження величини цілого.
3. Завдання № 1. Учні вже напевно легко знайдуть спосіб міркування: треба додати по 3 см стільки разів, скільки смужка вміщується у закладці: 3 см+3 см=6 см; 6 см — довжина закладки. Отже, довжина цілого відрізка дорівнює сумі довжин його частин.
 4. Узагальнення уявлення про основну властивість величин. Завдання № 2.
 Учні розглядають малюнок (1), ще раз повторюють зроблений висновок: довжина цілого відрізка КМ дорівнює сумі довжин його частин: с=a+b.
Розглядаючи малюнок (2), учні з’ясовують, що ціле складається із кошика і винограду. Ці предмети мають властивість — масу. Чому дорівнює маса кошика з виноградом? Маса цілого кошика дорівнює сумі мас його частин: с=a+b.
 Малюнок (3): якщо вилити рідину із банки а і склянки b, то ціле відерце с буде повним. Ці посудини мають властивість — місткість. Чому дорівнює місткість відерця? Місткість відерця дорівнює сумі місткостей його частин — банки і склянки: с=a+b.

Отже, всі розглянуті величини мають спільну властивість: величина цілого дорівнює сумі величин його частин.

30.03.20
Тема. Записуємо задачу коротко.
Підручник с. 108
Друкований зошит с. 64 – 65 ( письмово)
Працюючи над задачею, ми визначаємо умову і запитання, числові дані та шукане — це є основою для складання короткого запису задачі.  Сьогодні на уроці ви ознайомитесь зі зразками коротких записів задач — опорними схемами і будете вчитися самостійно складати короткий запис задачі.
- Як скласти короткий запис задачі? [Слід записати ключові слова стовпчиком і по­ряд із ними — відповідні числові дані. Шукане число позначають знаком питання.]
-  Як позначити в короткому записі слово «всього»? [Фігурною дужкою.]
- Як позначити в короткому записі запитання «На скільки більше?», «На скільки менше?»? [Круглою дужкою, поряд з якою записують слово «на» зі знаком питання.]
Ознайомлення з опорними схемами простих задач.
Опорна схема – це зразок короткого запису задачі.
Бесіда з елементами розповіді.
  • Якими діями можуть розв’язуюватися задачі?
  • Який вид задачі розв’язується дією додавання?
  • Яке головне ключове слово в задачі на знаходження суми?
  • Як воно позначається в короткому записі?
  • Яке ще головне ключове слово може зустрічатися в задачі на знаходження суми?
  • Що в цьому випадку містить короткий запис? (Задачі на знаходження суми можуть містити три ключових слова, серед яких обов’язково будуть слова «було», «стало», причому запитується, скільки стало; може бути дано два числа і запитання, скільки всього. Отже, якщо в задачі запитується, скільки стало або скільки всього, то це задача на знаходження суми. Розгляньте опор­ну схему таких задач: щоб показати шукану суму, треба об’єднати відрізки, які ілю­струють перший і другий доданки.)
  • В якому ще виді задач короткий запис містить три ключових слова?
Якою дією розв’язується задача на знаходження остачі? (Задачі на знаходження різниці містять три ключових слова, серед яких обов’язково будуть «було», «залишилось», причому шуканим є число, яке позначає, скільки зали­шилось. Отже, якщо в задачі запитується, скільки залишилось, то це задача на зна­ходження різниці. 
Розгляньте опорну схему таких задач: щоб показати різницю, тре­ба із відрізка, який ілюструє зменшуване, вилучити відрізок, який ілюструє від’ємник.)
Опорні схеми задач на форзаці підручника. 
Зошит с .15 - 16




27.03.20
Тема. Вимірюємо місткості посудин. Літр.
Підручник с. 106 - 107

Друкований зошит с.62-63






26.03.20
Тема. Вимірюємо масу предметів. Кілограм.
Підручник с. 105
Друкований зошит с. 60 - 61
Повторення . Відрізок.






25.03.20
Тема. Порівнюємо число і математичний вираз.  Порівнюємо математичні вирази. Складання і розвязування задач за коротким записом.
Підручник с. 103 -104
Зошит с. 56 – 59
Повторення ( Порівняння чисел)



Нові знання та способи дії.
С. 103 номер3, 4
9-2     9
Прочитайте вираз. Назвіть число з яким слід порівняти вираз. Що цікаве ви помітили? Як можна без обчислень визначити, який знак слід поставити між числом і математичним виразом?
С. 103 номер 4
6+3     6
Учні шукають нерівності, у яких або перший доданок, або зменшукане дорівнює числу, з яким здійснюється порівняння. Учні пояснюють.
с. 104 номер 3 Виконай порівняння.
6+3      8+2
Щоб порівняти математичні вирази , слід:
1)знайти значення одного математичного  виразу;
2)знайти значення іншого математичного виразу;
3) порівняти одержані результати, поставити відповідний знак між виразами.
Формування вмінь розвязувати задачі.
Задача
« На березі річки було 7 крокодилів. До них прийшло ще 2 крокодили. Скільки всього крокодилів стало на березі річки?»
- Про кого говориться в задачі?
- Що вам відомо про крокодилів? (Було, прийшло, стало)Зверніть увагу, ці слова у задачі синього кольору. Це ключові слова задачі. У короткому записі задачі вони записуються один під одним.
- Чи відомо скільки було крокодилів?
- Скільки прийшло?
- Скільки стало?
- 7 і 2 – відомі числові дані, а шукане число ми позначимо знаком питання. Числові дані і шукане число ми записуємо біля ключових слів.
С. 103 номер5 Склади задчу за коротким записом.
Друкований зошит с. 56 - 59



 23.03.20
Тема. Досліджуємо віднімання чисел другої пятірки. Обчислення виразів.
 1 Знайди значення виразів за схемами.  С. 102 номер 1
Повтори компоненти дії віднімання.
10–9=
    1 +9
 8–6
3+6
 9–7=
2 +7
2 Перевір, чи правильно складено таблиці. С. 102 підручника, номер 2
Дослідіть кожну таблицю .Що в усіх рівностях спільне? Відмінне? Як змінюється зменшуване зліва направо? ( Зменшуване весь час збільшується на 1) Як ця зміна впливає на значення різниць?
 ( Значення різниці також збільшується на 1).

 6        7      8      9        10
             –6
 0          1       2      3    4

 7      8      9         10
        –7
     0      1      2     3

    8     9      10
       –8
 0       1     2
3.   Виконай порівняння за схемою. ( більше, менше , дорівнює.)  Запиши у зошит.
Треба порівняти різницю чисел з числом.  1) Обчислюємо значення виразу  8-3+ 5; 2) Порівнюємо одержане число  5 із числом 5. Таким чином, між різницею чисел 8-3 і числом 5 треба поставити знак =
 8–3    =    5                  
9–8        3
7       9–4
 6      8–7
 5      7–6
 5      10–6
 6–2      9
Склади дві задачі на віднімання , розвязання  запиши у зошит.
Приклад 1
Було ---
Взяли –
Залишилось    ?
Приклад 2
Було ---
Пішли ----

Залишилося ?

16.03.20-20.03.20
Складаємо короткий запис задачі. Розвязування задач.
Підручник с.98
Працюю над задачею
1)Мені відомо:...
2)Треба дізнатися:...
3)Складаю схему:...
4)Пояснюю розв'язання:...
5)Розв'язую:...
6)Відповідаю:...

Короткий запис задачи
                             Було-[ ]                            Було-[ ]
                             Дали-[ ]                            Віддав-[ ]
                             Стало-?                            Залишилося-?


РОЗВ'ЯЖИ ВИРАЗИ





Немає коментарів:

Дописати коментар