Українська мова


03.04.20
Підручник с. 80, читаю і відгадую загадки
Звуко – буквений аналіз слів: знайомий, має, щоб, куценький, білий, хвіст.
- Які слоів допомогли тобі відгадати кожну загадку?
Спробуй скласти загадку про якусь тваринку.
Повторення звукових значень вивчених букв.

01.04.20
Закріплення звукового значення  букви «еф». Скоромовки. Опрацювання текстів « Виставка малюнків»,  «Фунікулер у Києві».
1 Повторення вивчених букв. Які звуки вони позначають.
2 Читання складів.
3 Загадки
Робить справи немалі,
 Бо працює на землі
І вирощує у полі
Овочі й зерна доволі. (Фермер)
Встаємо ми дуже рано,
Бо наша робота-
 Відвозити людей
Рано на роботу. ( Шофер)
4 Звуко – буквений аналіз слів – відгадок.
Мікрофон, Софійка, Федір, Ярослава, туфельки.
5 Гра «Знайди зайве»
Фантазер, фотограф, фартух, фармацевт.
Федір, Федот, Флоренція, Филимон.
6 Робота з букварем с.63- 65
Читання слів у колонках.
Робота над текстом «Виставка малюнків». Відповіді на запитання.
Робота над скоромовками.  С.64
Гра « Слово у слові» с. 64
Робота над текстом «Фунікулер у Києві». С. 65


01.04.20
Письмо великої букви «Ф», буквосполучень й слів із нею. Складання й записування речень.
1 Написання букв і складів під диктовку.
Л  м  а  в  Д  У    о  ц  я  аф   оф   ва  ві  ле  му   хві
2 Звуко – буквений аналіз слів: світлофор, магнітофон, телефон, футбол.
3 Складання речень за схемою.
____________        ______________       __________   .
___________             ______________    ___         _________    .
4Показ букви Ф і пояснення  її написання.
Зошит с. 55 – 57
Велика буква Ф складається з лівого та правого овалів і прямої похилої подовженої палички з заокругленням унизу ліворуч.
Між верхньою рядковою і міжрядковою лініями пишемо овал.  Не відриваючи руки, описуємо правий овал і ведемо лінію вгору, до міжрядкової. Потім пишемо пряму похилу подовжену паличку із заокругленням унизу ліворуч, потім лівий овал. Пишемо під лічбу «і- раз -і, і- два- і, трі – і»
Написання складів, буквосполучень: Фе, Фа, Фр
Написання  слів: Федір, Фелікс.
Написання речень.
С. 56 Складання й записування речень.







31.03.20
Тема.Звук [ф], позначення його буквою «еф». Читання складів , слів. Опрацювання вірша Л. Кондрашенко « Жирафа».
Буквар с. 60 - 62





 Робота за абеткою.
- Який звук ви чуєте на початку слова фіалка?
- Якою буквою на письмі позначається цей звук? (Буквою „еф”).
Аналіз. Звук [ф]  приголосний,  приголосні звуки бувають тверді і   м᾽які. Звук [ф]  глухий.
Читання складів с. 60
 Скоромовка. Флокси, флокси на фланелі –
                         Фартушок зацвів у Нелі.
- Якщо біля „еф” стане „а” , який склад утвориться? Яке з’єднання?
- Прочитай  склад фа. Якщо біля „еф” стане „і”, який склад утвориться? Яке з’єднання?
Читання слів. Звукові схеми слів (фокус, фара, фінал, футбол, фільм,фінік)

 Робота над текстом. Опрацювання вірша Л. Кондрашенко « Жирафа».

31.03.20

 Письмо. Письмо малої буки ф. Написання буквосполучень, слів. Списування слів поданих друкованим шрифтом.

Зошит с.54

 Яку букву вивчали на уроці читання? Покажіть її.
- Який звук вона позначає на письмі?



- З поданих слів знайдіть лише ті, які "загубили" літеру ф ("еф").

..арба, жира..а, коро..а, теле..он, ..іртка, Со.лйка, зацві...
 Вивчення нового матеріалу
1 Написання малої букви ф ("еф")

 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як розміщувати зошит та тримати ручку під час письма.
3) Відгадування загадки-добавлянки.
 Є у мене вірний друг,
Має він чудовий слух
 І говорить голосами
 Моїх друзів, тата й мами.
Як же звати мого друга?
- Всім відомо, це папуга!
- Помиляєшся Антон,
Зветься друг мій... (телефон).
                                І. Січовик
- Як ви гадаєте, навіщо нам телефон?
 Побудова звуко-складової моделі слова телефон.
 Демонстрування зразка букви.
 Порівняння друкованої й рукописної малої букви ф ("еф").
 Пояснення написання рядкової букви ф ("еф").
Рядкова буква ф ("еф") складається з трьох елементів: двох овалів і довгої прямої лінії.
Алгоритм написання рядкової букви ф ("еф")
1. Починаємо писати букву нижче верхньої рядкової лінії
2. Ведемо вгору до верхньої лінії робочого рядка
3. Торкнувшись верхньої робочої лінії, заокруглюємо ліворуч
4. Ведемо вниз на себе, теж заокруглюючи
5. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч
6. Торкнувшись нижньої лінії робочого рядка, ведемо вгору до початку овалу і далі до верхньої рядкової лінії
7. Повертаючись по написаному, ведемо довгу пряму лінію вниз на себе до нижньої міжрядкової лінії
8. Третій елемент пишемо в тому місці, де починали писати перший овал - трохи нижче верхньої рядкової лінії
9. Ведемо, заокруглюючи, праворуч угору до верхньої лінії робочого рядка
10. Торкнувшись верхньої рядкової лінії, ведемо вниз на себе, теж заокруглюючи
11. Біля нижньої рядкової заокруглюємо ліворуч
12. Ведемо вгору до початку овалу
- Пишемо під рахунок: і-раз-і, два, і-три-і.
8) Письмо елементів букви в повітрі, на дошці, в зошиті.
- У написанні яких вивчених букв зустрічалися ці елементи?
9) Письмо букви в повітрі, на дошці, в зошиті.
- З поданих букв утворіть слово і складіть з ним речення.
10) Письмо складів  фо, фі і буквосполучення фл.
? Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
11) Списування речення з друкованого шрифту: 
Жирафи живуть в Африці.
- Скільки слів у реченні?
- Побудуйте графічну модель речення.
- За моделлю складіть свої речення.
Зошит для списування с. 12 -13
РЕФЕРАТИ 49000




30.03.20
Тема. Закріплення звукового значення букви «щ». Опрацювання оповідання В . Сухомлинського
 « Яке щастя?», « Удома краще» За Тетяною Волгіною.
Бесіда.
-          Яку букву вивчали на минулому уроці?
-          Я звуки вона позначає?
-          Назвіть слова, в яких зустрічаються ці звуки?
Читання складової таблиці :
-          напівголосно;
-          голосно
ча    чо    чу    чи    чі    че
ша   шо   шу   ши   ші   ше
ща   що   щу   щи   щі   ще
                                              
2).    Прочитай слова на одному диханні с. 58
        До слів з  зробити звукові  схеми. (усно)
Вірш.              Виріс щавлик після дощу,
                               Наварила щука борщу.
                               І шепнула на вушко лящу:
                               - Йди щавлевим борщем пригощу.
- Які слова ви почули з буквою «щ» (ща)?
Викласти звукову модель слова «щавлик».
- Скільки звуків в цьому слові? Скільки букв? Чому
3).          Зі мною ви пограйте,
                Словосполучення складайте.
Творче завдання: до слів, розташованих у лівому стовпчику, дібрати слова з правого.
                               смачний                                ящірка
                               зелений                                 борщ
                               сильний                                 кущ
                               прудка                                   дощ
                 
4).          Дружно, швидко вимовляй,
                Скоромовку промовляй.
                                               Ми – кущі 
                                               Золоті у нас плащі,
                                               Золоті у нас плащі
                                               На дощі.
4. Робота над текстами  «Яке щастя?» В Сухомлинський,
 « Удома краще» За Тетяною Волгіною.
1). Розповідь «Удома краще».
- У кожної людини є свій куточок на землі. Це місце, де вона народилася. Це маленька батьківщина. З таких маленьких рідних куточків і складається наша велика Батьківщина. А країна, в якій ми живемо, називається Україна.


2). Розгляд карти України, ілюстрацій про чудові українські місця.
  • Кордони України. Країни-сусіди України: Росія, Білорусь, Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова.
  • Наймальовничі куточки України: Карпатські гори, Дніпро, Полісся, Чорне море, Азовське море, Київ.

Буквар с. 58 – 59, виконати письмово  звукові схеми  до слів
 ( щастя, ящірка, щедрий, щойно, щирий,  щавель) . Читання текстів, відповіді на питання до текстів. Вивчити скоромовку напам'ять.

30.03.20
 Письмо великої букви «Щ». Написання буквосполучень, слів та речень. Списування речень поданих друкованим шрифтом.
Друкований зошит с. 51, 53.
Зошит для списування с. 10 – 11.
Аналіз графічної будови з переліком елементів
- Велика буква Щ ("ща") складається з чотирьох елементів: трьох довгих прямих ліній, з яких перша заокруглюється вгорі, унизу і продовжується до верхньої міжрядкової лінії, а друга і третя заокруглюються тільки внизу праворуч, і маленької петлі.
Порівняння букви «Ш» та «Щ»
Алгоритм написання великої букви Щ ("ща")
1. Починаємо писати нижче верхньої міжрядкової лінії
2. Ведемо, заокруглюючи, угору до верхньої міжрядкової лінії
3. На відстані, що дорівнює половині робочого рядка, заокруглюємо праворуч
4. Ведемо довгу пряму лінію вниз на себе до нижньої рядкової лінії
5. Заокруглюємо праворуч
6. Продовжуємо до верхньої міжрядкової лінії
7. Не відриваючи руки, повертаємося по писаному від верхньої міжрядкової до верхньої рядкової лінії
8. Ведемо далі до нижньої рядкової лінії
9. Торкаючись нижньої рядкової лінії, заокруглюємо праворуч
10. Ведемо вгору до верхньої міжрядкової лінії
11. Не відриваючи руки, ведемо по писаному довгу пряму лінію вниз на себе
12. Продовжуємо пряму далі до нижньої рядкової
13. Торкаючись нижньої лінії робочого рядка, заокруглюємо праворуч угору
14. Закінчуємо писати від другої довгої прямої лінії на відстані, що дорівнює половині робочого рядка і на його середині
15. Не відриваючи руки, ведемо вниз коротку пряму похилу лінію до себе на відстань, що дорівнює половині висоти робочого рядка
16. Заокруглюємо ліворуч вгору до перетину з нижньою рядковою і короткою прямою лініями
17. Закінчуємо писати трохи вище нижньої рядкової
- Пишемо під рахунок: і-раз-і, два-і, три-і, чотири-і.


 Друкований зошит с. 51, 53.
Зошит для списування с. 10 – 11.



27.03.20
Знайомство з періодичними виданнями ( дитяча газета, журнал).


25.03.20
Тема. Буква «щ»  ( « ща»), позначення нею буквосполучення [шч ]. Читання складів , слів. Опрацювання віршів К. Перелісної «Дощик», «Різнокольоровий дощик ( за В. Полинок).
Буквар с. 56 – 57
1 Читання  складів з вивченими буквами.
2 Читання слів, звуко – буквений аналіз слів з буквою  є. Буква «є»  позначає 2 звука [йе ]: на початку слова, після голосного. Позначає 1 звук [е  ] і помякшує попередній приголосний.
єнот                             Євген
заєць                           Єва
збирає                         Єгор
3 Читання речень.
 Єнотик з козубом блукає  - квіти й жолуді збирає.
4 Загадка
Що тут казати  - хижа вкрай,
У неї апетит найкращий.
Карасику ти не дрімай,
А то в її потрапиш пащу!   ( Щука)
Розповідь про щуку.
5 У слові щука 2 склада, наголос падає на 1-й склад; звуки [ш ] приголосний, твердий; [ч ] приголосний , твердий; [у ] голосний, наголошений; [к ] приголосний, твердий звук; [а ] голосний , ненаголошений.  Буква «щ» завжди позначає 2 звуки [шч ]
Артикуляція звука [шч ] (Вимова)




6 Аналіз будови літери. Добір слів з буквою «щ», їх звукові схеми.
Читання складів, слів с. 56
Ча   чо  чу   чи   чі    че
Ша  шо   шу   ші    ше
Ща  що   щу   щі   ще
 7 Робота над віршами.  Вправляння у виразності. Питання до віршів.
Вивчити скоромовку.
Щиглі в кущах пищали,
Щоранку сповіщали:
«В кущах вітрище свище,
Гуляє морозище».
 8 Віднови деформований текст. ( Поставити речення за порядком,  усно.)
Там було повно щук і лящів.
Був гарний сонячний день.
Котик пішов до річки.
Рибки вистрибували з води і сміялися з нього.
Але котик забув вудку.
Буквар с. 56 – 57, звуко – буквений аналіз слів (щавель, щиглик, площа,  дощ, щітка), вивчити і швидко вимовляти скоромовку. Виразне читання віршів.
25.03.20
Тема. Написання малой букви щ. Написання складів, слів та речень. Словниковий диктант.
С. 49,складання розповіді за малюнком. (Щука, лящ).Звукові – схеми слів.
С. 50,демонстрація та порівняння  друкованої літери з відповідною  їй писаною, з раніше вивченими буквами  (ш, ц).
Пояснення.


-Маленька літера щ (ща) складається  з трьох прямих похилих паличок із заокругленням унизу й петлі. Пишемо так , як букву «ша», але останнє  заокруглення робимо вужче і, не відриваючи руки, пишемо петлю, як у маленькій букві «це». Пишемо під лічбу « раз –і, два –і, три-і, чотири- і»
Словниковий диктант. ( 6 слів з букваря)
Зошит для списукання с. 7 -8.
Повторення рукописних букв, зєднань.

Ознайомте дітей .






24.03.20
Тема. Закріплення звукового значення букви «Ї». Опрацювання тексту «Київ».
1 Читання складів.
2Прочитай слова. Додай букву.
…хав      …жак        солов’…       пір’…нка
Сиро…жки       …жа         за…хав                   …дальня
3  Повторення про букву «ї»
Як вимовляємо букву «ї»?
Які звуки позначає буква «ї»
·         На яку букву схожа буква «ї»?
·         Що цікавого ми вивчили про звукове значення букви «ї»? Дає завжди два звука [йі ]
 До  слова склали звукову модель.
Їхав   =○−○−       4 букви, 5 звуків
·         Чому у слові 4 звуки, а букв 5?
·         Поділіть слово на склади, поставте наголос.
4.  «Мозговий штурм»
·         Скільки складів у слові?
·         Який склад наголошений?
·         Скільки всього звуків у слові?
·         Скільки голосних звуків?
·         Скільки приголосних звуків?
·         Скільки приголосних м’яких?
·         Скільки приголосних твердих?
5 Робота над скоромовкою
Їжак, їжаченя,
Їздять по гриби щодня
Їжачиха помагає
Сироїжки їм збирає

·         Читання скоромовки
·         Читання  в повільному темпі
·         Читання в швидшому темпі
Перевірка змісту скоромовки
·         Хто їздив по гриби? (Їжак, їжаченя.)
·         Хто їм допомагав? (Їжачиха.)
·         Як допомагала їжачиха?( Вона збирала сироїжки.)
·         Коли вони їздили по гриби? (Щодня.)
.
6  Гра «Утвори слова».  слово
Ук                     їхали
укра                 їса
Ра                     раїна
при                   їв
кра                   їнська
Ки                     їна
·         Назвати, які слова утворилися
Україна, приїхали, українська, Раїса, країна, Київ.
7.Ознайомлення з віршем с. 53 «Я – українка !» За Олесею Василенко
8.Читання вірша батьками
– Послухай вірш і в кінці дасте відповідь на запитання.
– Хто виконує цей вірш? (Дівчинка – українка.)
9.Читання та аналіз змісту вірша
– Чим гордиться дівчинка?
– Якою мовою ми розмовляєм?
·         Чим ще гордиться дівчинка?
Пояснення слова сопілка.
Робота над ілюстрацією
– Хто зображений на малюнку?
– Якими словами з вірша ви б підписали цей малюнок?
– А якби вірш читав хлопчик, то як би він себе назвав?
Тобі подобається жити на Україні?
 Продовж речення. Україна це: гори, луки
 10 Відео про Україну.


-Яке головне місто в Україні? ( столиця) Київ.
Буквар с. 54 Текст «Київ»
Читання тексту
Питання до тексту
Питання до ілюстрації
Що запам᾽яталося?
Чи вважаєш себе українкою? Чому?

Буквар с.53-55 читати, зробити звукові схеми до  поданих слів, відповідати на питання до текстів, вивчити скоромовку напам᾽ять.
Київ, українка, усієї, Європа.( Фото слів чекаю.)




Письмо. Письмо великої букви Ї, складів та 
слів з нею. Записування речень. Навчальний диктант.

1 Запис складів, слів під диктовку.
Їи, їв, їл,їс
Київ, їжа, їжак, їхали.
Зошит с. 45-47
Розгляд, питання до малюнка.
Звуко буквений аналіз слова їдуть.
Складання речень.

2 Демонстрація, порівняння великої літери Ї (друкованої з писаною)
Велика буква Ї складається з маленької лінії, прямої похилої подовженої палички з заокругленням унизу ліворуч і двох крапок.
Написання великої букви Ї, складів та слів з нею. Записування речень.

3Гра « Які слова пишуться з великої літери»
Маряна, імя, місто, Киів, Україна , держава.

4Списування речень з друкованого тексту.

5Повторення рукописних букв, зєднань. 

Чекаю фото с. 45-47. Дякую.


23.03.20
Тема. Буква «Ї», позначення нею сполучення звуків [й і]. Звуковий аналіз слів. Читання слів.  Опрацювання віршів.
1.Повторення та закріплення вивченого.
- Яку букву вивчили на попередньому уроці?  Є
Читання буквосполучень та слів з буквою «є» . (Тренажер)
Єр   єн    єх    єв
Сіє     лає      кує     миє   риє  
Читання тексту з Букваря с. 49 
-          Що висить на даху?
-          Чого боїться буруля?
-          Чому буруля за день трохи розтане, а протягом ночі знову відросте?
-          На що обернулась буруля? Чому?
-          З чого утрорилась буруля?
-          В яких станах може бути вода?
-          Чи доводилось тобі спостерігати, як ростуть бурулі з дахів?
-          Які тобі зустрілися слова з буквою «є»?   (Сумуєш,стає,гріє, настає …)
-          Скільки звуків позначає буква  «є» на початку складу? Два звуки -    [й е]
Висновок. Буква «є» на початку складу позначає два звуки -   [й е].
Зроби звуко – буквений аналіз слів.
-Коли  буква «є»  позначає один звук? Наведи приклади.
2. Вивчення нового матеріалу.
 Подивись відео.

-Яку букву будемо вивчать? (ї)
Гра «Не помились»
Звуковий аналіз слова їжак. Два склада,нагалос падає на другий склад. Перший склад: 1-й звук [й ] приголосний м᾽який; 2-й звук[і] голосний … Рахуйте звуки і букви.
-Який вона да звук? Чому?
Звукосполучення [й і] на письмі позначається буквою ї. Ця буква буває великою і малою.
3. Ознайомлення з буквою, порівняння великої і малої літери ї. Визначення літери ї в касі букв.
Пропиши друковану букву у зошиті.
Добір слів з буквою ї.
Читання таблиці складів ( Тренажер)
4. Буквар с. 50 -53
Звукові моделі слів (Письмово)
Читання слів у колонках.
Опрацювання віршів.
Гра « Склади питання»
Додаткові питання. ( Ставить вчитель)
Підсумок.
-          З якою буквою ознайомились?
-          Які звуки вона позначає?
-          Наведіть приклади із цією буквою.



    Пройди ТЕСТ (натисніть на слово ТЕСТ)

Тема. Письмо малої букви ї, Буквосполучень із нею Складання і записування слів із вивчених букв.
1.      Актуалізація опорних знань.
Скоромовка.
Їжачок, піймавши жабку,
Їжачатку дає в лапку.
Розповідь дітей про їжачка. ( Де живе він? Чим харчується? Який він? …)
Наведи приклади слів з буквою ї.
Склади речення про їжачка.
Зроби звуко – буквений аналіз слів.
Гра « Склади слова з вивчених букв»
2.Новий матеріал.
Гра « Знайди спільне і відмінності»
Демонстрація і порівняння друкованої літери ї з відповідною їй писаною, з раніше вивченими писаними буквами. (і, и, …)
Подивись відео.

Навчимося писати рядкову букву ї.
Вимова слів з буквою ї, повторення звуків [й і]
Спочатку пишемо похилу, заокруглене на внизу ( праворуч), потім ставляться дві крапки трохи нижче верхньої рядкової лінії так, щоб перший елемент був ніби між ними. Пишемо під лічбу « раз –і, два, три.»
Написання у повітрі, у зошиті.(Прописать один рядок букви ї)
 Поєднання букви ї з іншими буквами.(їх,їд,ої,аї,иї)
Написання слів, речень.(їхав,їжачок,твої,поїзд),(Андрії їхав поїздом.)
Списування речень з друкованого тексту писаними буквами.
Читання речення.
Аналіз речення.
Речення починаємо писати з великої літери. У кінці речення ставимо крапку. Слова пишуться окремо. Порахуйте слова.
 Спиши текст
                         
Прийшла весна


             Сонечко посилає на землю свої промінці. Почав зникати сніг. Загомоніли веселі струмочки. На дахах будинків плачуть бурульки.


16.03.20-20.03.20 Читання
Буква «ю», позначення нею сполучення звуків [йу].
Позначення буквою «ю» звука [у] та мякості попереднього приголосного.
Письмо
Письмо малої та великої букви «Ю,ю»
Буквар с.40-44,зробити звукові схеми 10-ти слів з поданих сторінок.









Списати текти

ПЕРШИЙ СОБАКА

Зараз багато свійських тварин. Раніше вони були дикими. Першою свійською твариною був собака. Він допомагав людині полювати. А людина годувала собаку їжею.


Читання
Буква «є», позначення нею сполучення звуків [йе].
Позначення буквою «є» звука [е] та мякості попереднього приголосного.
Письмо
Письмо малої та великої букви «Є,є»
Буквар с.45-49,зробити звукові схеми 10-ти слів з поданих сторінок.











Списати текти

Кіт Мурчик
        У Мили є котик Мурчик. Він дуже голосно муркоче свої пісні. А ще Мурчик полюбляє ловити метеликів та їсти морозиво.


                        ЗОЗУЛЯ
  Оперення в зозулі рябеньке. Хвіст довгий, з вели­кими білими цятками. Зозуля рідко сідає на землю, а ходити зовсім не вміє.

Немає коментарів:

Дописати коментар